nicolevanklink.reismee.nl

The American Life

Ik ben nu precies een week hier, al lijkt het al een stuk langer. Het leven hier begin aardig te wennen: de metro's en bussen, de drukte in het centrum, het grabbelen in mijn portemonnee op zoek naar de juiste muntjes en briefjes en het begin van mijn 3e stage en dus 3e literatuurstudie. Wat ik wel echt mis is mijn fiets! In Nederland doe je alles wat meer dan 5 minuten lopen is op de fiets, maar dat is hier natuurlijk niet gebruikelijk. De meeste mensen hebben waarschijnlijk nieteens een fiets. Maar de dichtstbijzijnde supermarkt is meer dan een kwartier lopen en de metro net zoiets, of ik moet de bus nemen. Kost allemaal veel tijd...

Al het papierwerk is nu gelukkig ongeveer geregeld. Bij bepaalde instaties maken ze het wel erg ingewikkeld als je hier maar tijdelijk bent. Zo kun je als student en als medewerker van de universiteit een kortingskaart voor de metro en bus kopen. Helaas ben ik ‘short term scholar' en val ik onder geenenkele regeling. Ook het aanschaffen van een normale maandkaart was niet mogelijk, omdat ik geen Amerikaanse credit card heb. De beste man aan de telefoon zei niets anders dan: 'No, you have to have a credit card with an American zip-code, there is no other option.' Nu moet ik dus elke week een week kaart kopen, wat niet veel duurder is, maar wel irritant. Ook het vinden van een prepaid simkaart was een opgave: die zijn (hier) zo ouderwets dat zelfs de T-Mobile winkel ze niet meer verkocht.

Ik heb een goede timing gehad om hier nu te beginnen: buiten dat het hier nu ongewoon mooi weer is (25+ graden en zonnig), was het ook St. Patrick's Day zaterdag! Iedereen had het er de hele week al over en bars en cafés maakten overal reclame. St. Patrick's Day is groot hier, ookal weet niemand precies waarom, behalve dat het met Ierland te maken heeft. Het is een feestdat die een beetje te vergelijken is met Koninginnedag, alleen is nu iedereen in het groen. Mijn huisgenoot Leslie nam me (dus 's morgens al) mee naar een groep vrienden en vriendinnen van haar. Eerst naar een huisfeest, toen naar verschillende bars. Het was bizar maar wel gezellig, met allemaal mensen die ik eigenlijk niet ken en die elkaar allemaal kenden van de universiteit. Uiteindelijk eindigden we in een studentenhuis waar de tv aanstond omdat het basketbal team van hun universtiteit een belangrijjke wedstrijd speelde. Het is March Madness: een groot basketbal toernooi tussen veel Amerikaanse universiteiten. Kortom: ongeveer 24/7 basketbal op tv! Deze wedstrijd kon dus niet gemist worden, en werd gewonnen door Wisconsin ook!

Zaterdag ben ik niet in het centrum van Chicago geweest, maar een traditie hier is de Chicago River groen te verven op St. Patrick's Day. Dat moest ik zondag dus bekijken! De kleur was wel een beetje vervaagd denk ik, maar groen was het zeker! Verder heb ik rondgelopen in een deel van het centrum en voornamelijk langs het meer. Vanaf daar zie je een mooie skyline van de stad.

Ik heb ook weer een aantal foto's geupload! Nu deze week verder concentreren op het protocol voor mijn metingen. Ik mag veel zelf bedenken, dus dat is erg tof! En hopelijk blijft dit weer nog even aan, al heb ik wel een behoorlijk rood hoofd gekregen dit weekend.

Groetjes, Nicole


PS: mijn adres hier is:
5074 N. Wolcott Ave Apt 1
Chicago, Illinois 60640

PS2: Nik en Cin, ik heb me dit weekend laten vertellen dat je voor de knapste mannen niet hier moet zijn. Maar als jullie ook zelf willen keuren zijn jullie zeker welkom ;)

Reacties

Reacties

Laura

Heej! Mooi om te horen dat je een goede start hebt gemaakt!:D Meteen een goed feestje mee gepakt. Hele omschakeling of niet?
Succes met het opstarten deze week!

Kus

Maaikekoekierades

Nicole! jaja je waardeert de gammele studentenfiets ineens weer he ;)

klinkt leuk allemaal, succes met een spannend protocol bedenken :)

Nik (zonder Cin)

Wow, die foto's zien er echt goed uit! Ik ben een beetje jaloers denk ik.. Ben je al bij één van mijn vele aanraders langs geweest?

x

Linda

Hoi Nicole,

klinkt erg goed allemaal! Leuk dat je alles rondom het protocol zelf mag verzinnen, maar erg ingewikkeld lijkt me! Het appartement ziet er ook prima uit idd! Heel veel plezier en succes! Enjoy!

xx Linda

Oom Jos

Hoi Nicole,

Wat een onderneming, ik vind het erg leuk voor je dat dit kan doen. en ik hoop voor je dat je het heel erg naar je zin zult hebben, aan het weer ligt het tot nu toe nog niet, zo lees ik.
wij wensen je van uit de veen een heel goed verblijf daar in Chicaco.
Groeten, Jos, Diana, Simone en Rens.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!