nicolevanklink.reismee.nl

Zuidereiland

Tussen al het reizen en uitrusten door ontdekten we dat we ondertussen al weer 2,5 weken verder zijn sinds onze laatste update. Hoog tijd voor een nieuw verhaal en foto's dus!

We zijn in de tussentijd van het zuiden naar het noorden van het Zuidereiland gereisd en hebben zo veel gezien en gedaan dat een verhaal wel erg lang wordt. Daarom deze keer een selectie van de hoogtepunten:

- Mountainbiken op een oude spoorlijn. Het spoor werd in de goud mijn tijd gebruikt, maar is nu overbodig dus hebben ze er een fietspad opgemaakt. Heel apart om door spoortunnels en over spoorbruggen te fietsen, door de bergen en kloven

- Wanaka, wat een relaxt stadje in een prachtige omgeving. Mooie reis er naartoe door de bergen, en enorm mooi hiken bij de meren rondom het stadje

- Gletsjerlopen. Wow! Een van de hoogtepunten van onze reis, de gletsjer ligt zo hoog dat je met een helicopter heen moest. Vervolgens hebben we twee uur over de gletsjer en door de ijskloven gelopen en gekropen.

- Raften op de Buller rivier

- Queen Charlotte Track, een loop van 72 kilometer die we in drie dagen gedaan hebben door de uitlopers van de zee (soort van fjorden). Volle dagen lopen, ’s middags een verfrissende duik in zee en slapen langs de track

- Wijn drinken, ook Nieuw Zeeland is een bekend wijnland en ook hier kan je op heel veel plaatsen langskomen en proeven. Daar rijden wij vanzelfsprekend niet zomaar langs ????

Tot zo ver weer, maar niet voordat we iedereen een hele fijne kerst wensen, en alvast een mooi nieuwjaar!

Groetjes, Arjan en Nicole

Denise

Wauw, wat een prachtige foto's weer!! Voor jullie ook hele fijne feestdagen!!!! Xxx

Laura P

Heel gaaf hoor!! De foto's zijn echt jaloersmakend :o

Voor jullie ook een hele mooie kerst en (als een van de eerste) een goed nieuwjaar :D