nicolevanklink.reismee.nl

Een paar weken verder

We zijn alweer een paar weken verder, dus hoog tijd voor een update! Ten eerste iedereen bedankt voor alle reacties!

De afgelopen twee weken ben ik druk bezig geweest met het bedenken en plannen van mijn stageopdracht. Hopelijk kan ik over een week of twee beginnen met metingen. Wat ga ik dan precies doen? Het project gaat om de revalidatie van patienten die halfzijdig verlamd zijn na een beroerte. Er wordt hier gewerkt aan een systeem om de handfunctie van deze mensen te verbeteren, door de nog aanwezige spieractiviteit op te vangen en te gebruiken om de spieren in de hand en arm te stimuleren. Daardoor zullen de spieren samentrekken en kun je dus weer bewegen. Mijn opdracht hierin is om uit te zoeken welke spieren we precies moeten stimuleren om goede handbewegingen te krijgen.

Verder leer ik steeds meer studenten van het lab en de universtiteit kennen, waarmee ik bijvoorbeeld afgelopen weekend naar de kroeg ben geweest. Er was iemand jarig en dat wordt hier gevierd door met een grote groep vrienden naar de kroeg te gaan. Dat was erg gezellig en maakt de weekenden wat minder stil. Gister ben ik ook naar Millennium Park geweest: een groot park in het centrum van de stad met allerlei kustvoorwerpen, waarvan The Bean de bekendste is. Een grote boonvormig, glimmend ding midden in het park die de skyline weerspiegelt. Het weer heeft het ondertussen een beetje laten afweten, 10-15 graden en bewolkt, maar dat mag de pret niet drukken.

Wat echt opvalt in de kroeg is dat iedereen hier light bier drinkt. Bud ligth, Miller light, als het maar light is. Smaakt een beetje naar Nederlands festivalbier: waterig. Maar ja, als er maar niet te veel calorien in zitten natuurlijk! De helft van de reclames op tv is van fast food ketens: Mc Donalds, Wendy's, Dunkin Donuts, Subway, etc. Wat betreft het light bier gaat volgens mij gewoon de theorie op: hoe minder calorien je drinkt, hoe meer je er kan eten. Maar de andere helft van de reclames is van super gezonde, vol granen, fat free producten, of super geweldig grote sportscholen. Iedereen weet ook precies wat ie eet: ‘Ik eet dit, want er zitten veel eiwitten in'. Een veelgehoorde zin. Protein bars, vitamine pillen... Echt een haat liefde verhouding met eten dus. Ik heb ondertussen aardig normaal brood gevonden bij een bakkerij een stukje verderop, dus ik ben blij.

En, en, en! Ik heb een fiets! Iemand bij mij op mijn werkkamer heeft een tweede fiets die ik mag lenen! Dus sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een (beetje kleine) mountainbike. Gelukkig heb ik de afgelopen jaren aardig vaak aan mijn fiets gesleuteld, dus na een beetje klussen dit weekend doen de remmen het goed en staat het zadel op een aardige hoogte. Kan ik als het weer wat beter is langs het meer fietsen! Daar ligt een groot park, van noord tot zuid bijna 20 kilometer schat ik. Dat is ook eigenlijk de enige plek waar je echt veilig kan fietsen, want fietspaden kennen ze hier niet. Mijn tactiek is vooral niet op de ‘grote' wegen te fietsen, maar op de straat die daar parallel aan loopt, in de hoop niet van m'n sokken gereden te worden.

Ook heb ik een tripje naar New York geboekt. Het laatste weeken van april ga ik The Big Apple verkennen. Alleen, maar ik heb een bed geboekt in een hostel die ook veel excursies organiseert, dus ik ga er vanuit daar wel mensen tegen te komen om de stad in te gaan.

Voorlopig vermaakt ik me hier nog wel even. Morgen ga ik heel cultureel verantwoord met m'n huisgenoot naar het Art Institute, het één na grootste museum van de VS en ik heb nog wat andere uitjes in de planning.

Groetjes, Nicole

(Klussen aan m'n fiets, en ik heb zelfs al ruzie gehad met de rookmelder: ik voel me aardig thuis.)

Reacties

Reacties

Lidy

Nicole,

Ik ben stinkend jaloers.

xxxx!

Anniek

Hey!

Klinkt alsof je al aardig thuis bent daar! Succes met je fiets!

Liefs

Malon

Nicoleeee! Superleuk!! Ik ben ook jaloers hoor, mijn dagelijke trips naar Zwolle zijn mijn hoogtepunten, hahaa ;) Geniet ervan meis!!

Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!