nicolevanklink.reismee.nl

Lente in Chicago

Het kabinet is gevallen, maar ik krijg er niet bijster veel van mee. Naast af en toe nu.nl te lezen en heel af en toe De Wereld Draait Door kijken via internet, speelt Europees nieuws hier geen rol. Ik kijk vaak het nieuws op tv 's morgens en lees een krantje op weg naar de universiteit, maar veel meer dan een halve pagina of een half minuutje nieuws van buiten de VS (of eigenlijk buiten Chicago) zit er niet in. Maar ter vergelijking: de stad Chicago telt 2,6 miljoen inwoners, het hele stedelijk gebied (inclusief voorsteden) 9,5 miljoen. Een heel land opzich! Alle grote tv zenders (CBS, ABC, NBC, Fox) hebben hun eigen Chicagoland versie, met eigen nieuws shows en commercials.

Qua stage ben ik bijna op de helft en alles gaat zo z'n gangetje eigenlijk. Door de weeks probeer ik 's morgens op tijd op te staan en met de bus en nog een bus of bus en metro naar de universiteit te komen. Als het mee zit ben ik in iets meer dan 30 minuten van huis naar werk, als het verkeer tegen zit doe ik er soms een uur over. Door op tijd te beginnen kan ik 's middags ook op tijd stoppen, als ik wil. Ik ga één of twee keer in de week 's avonds na stage hardlopen met een groepje mensen vanuit een sportwinkel bij mij in de buurt. Niet echt een training, maar meer een groep mensen die allemaal tegelijk een rondje gaan lopen.

Daarnaast gaan we soms met een groepje mensen van het lab eten, zo hadden we afgelopen donderdag een potluck party bij iemand thuis. Ik kende de term ook niet, maar het idee is dat iedereen wat te eten meebrengt. Zo hadden we een hele tafel met (natuurlijk veel te veel) gerechten, waarvan ik het meeste nog nooit gezien had. Groenteschotels, rijstschotel, spinaziequiche, zelfgemaakt ijs. Ik had spaanse tortilla en koekjes gemaakt en iemand anders had zelfs stroopwafeltjes gekocht. Dat was erg gezellig! En buikpijn van al het eten aan het einde van de avond natuurlijk.

Van het weekend ook weer een verjaardagsfeest gehad. We gingen met een groep van de universiteit naar de straat met allemaal kroegen en clubs in de wijk Lake View, in de buurt van het stadion van de Cubs (één van de twee grote baseball clubs hier). Één lange straat waar het afgeladen is met mensen tot diep in de nacht.

Het wordt wel tijd dat het beter warmer weer wordt hier! De lente hier is afwisselend koud en warm: de ene dag 8 graden, de volgende dag 20. De ene dag vraag je je af waarom je een jas meegenomen hebt en de volgende vraag je je af waarom je je handschoenen thuis hebt gelaten. Maar de laatste week zijn er meer dagen rond 8 graden dan rond 20. En het waait hard! Zie ook de foto's. Ik ben ondertussen wel toe aan de dagen dat je je jas inderdaad thuis kan laten. Ik ben een beetje verwend de eerste weken dat ik hier was. Komend weekend ga ik naar New York! Dus ik hoop dat het daar een beetje warmer is, alleen hoorde ik dat er vandaag nog sneeuw is gevallen in de staat New York... We gaan het zien!

Groetjes, Nicole

PS: ik heb ook weer wat nieuwe foto's geupload

Reacties

Reacties

Anniek

Hey hey!

Hier vooral tijd voor de regenjas :S Dus qua lente mis je vanuit NL niets hoor ;) Onweer, regen en hagel... Al ontzettend zin in NY?

Liefs

Linda van Nobelen

Hoi Nicole,
Je bent nog aardig op de hoogte van NL moet ik zeggen! Hier gaat alles goed. Afgelopen weekend is de bloemencorso weer geweest. Verder gebeuren hier weinig spannende dingen. Lukt het allemaal een beetje met het project? Nu je alweer op de helft bent! De tijd gaat hard! Geniet van je tijd daar!
xx Linda

Tante Jolanda

Hoi Nicole,
Zo te lezen verveel je je eigen niet daar in het mooie zonnige Chicago. Fijn dat het met je stage ook goed gaat, ben je er tenminste niet voor niets naar toe gegaan. Bij deze willen wij jou dan ook heel veel plezier wensen dit weekeind in New York.
Groetjes Ome John en Tante Jolanda.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!