nicolevanklink.reismee.nl

Milwaukee, verjaardag, baseball...

Tijd voor een update!

Afgelopen dinsdag was mijn verjaardag! Toch wel raar om dan zo ver van huis te zijn, maar ik heb een leuke dag gehad, met heel veel berichtjes uit Nederland. Dank jullie wel daarvoor! :D Ik moest natuurlijk gewoon werken dinsdag, maar heb wel even met mn ouders en Arjan kunnen bellen gelukkig. Om toch ook hier een beetje mijn verjaardag te vieren ben ik 's avonds met een groepje vriendinnen van de universteit en mijn huisgenootje uit eten geweest. En verder heb ik de halve dag taartjes en cakjes gegeten, want waar het in Nederland normaal is dat jij trakteert op je verjaardag, wordt je hier juist door anderen getrakteerd op cake. Smaakte goed!

De dag na mijn verjaardag ben ik met mn huisgenootje naar een baseball wedstrijd geweest. De Chicago Cubs tegen de Philadelphia Phillies in het antieke stadion van de Cubs, Wrigley Field. Er zijn twee grote baseball clubs hier in Chicago, de Cubs en de White Sox. En ookal doen de White Sox het over het algemeen een stuk beter, de Cubs wedstrijden worden beter bezocht. Ze spelen zo'n 3 thuiswedstrijden per week en het stadion zit altijd zo goed als vol ('s middags of 's avonds). Komt vooral doordat de sfeer beter schijnt te zijn dan bij de Sox, wat een modern stadion buiten het centrum heeft. De Cubs hebben de wedstrijd van afgelopen woensdag jammerlijk met 9-2 verloren, maar het was tof om bij de wedstrijd aanwezig te zijn!

Verder ben ik vorig weekend de stad uit geweest, naar Milwaukee. Er zijn veel dingen te doen en zien ook buiten Chicago, maar aangezien ik geen auto heb, zijn de meeste dingen voor mij onbereikbaar. Om toch wat te zien van de omgeving ben ik vorige week zaterdag met de bus naar Milwaukee gegaan, 2 uur rijden van hier, ook aan Lake Michigan. Ik had wel eens van Milwaukee gehoord en dacht dus dat het ook echt een drukke stad was, maar het was er behoorlijk stil. Dat komt waarschijnlijk deels doordat ik de drukte in Chicago gewend ben, maar er waren daar minder mensen op straat dan in een gemiddeld Nederlands dorp op zaterdagmiddag. Een rare ervaring. De stad is ook niet zo heel groot, dus ik was er redelijk snel doorheen gelopen.
Milwaukee staat bekend om de bierbrouwerijen, waarvan er echt heel veel zijn. Om nog wat onder de mensen te komen had ik bedacht een rondleiding te doen in één van die brouwerijen. Bij Lakefront Brewery (liggend aan de rivier, niet aan het meer), was het wel druk! De tour ging door de kleine brouwerij en een tourguide (Chuck: baseball petje, bierbuik, pul in de hand) vertelde een heel verhaal, waarvan een deel ook over bier ging. Tussendoor moesten we natuurlijk allerlei soorten bier proeven die daar gebrouwen werden. Was een erg geslaagde tour! De meeste andere mensen kwamen daar uit de buurt en vonden het wel grappig dat ik ‘helemaaal uit Nederland' daarheen was gekomen.
Omdat de rondleidingen maar tot 2 uur / half 3 startten was het nog aardig vroeg op de middag toen ik daar klaar was. Daarna ben ik daarom naar het Art Museum geweest. (Niet de meest logische volgorde, dat geef ik toe.) Het Art Museum vond ik vooral een erg mooi gebouw, zie ook de foto's. Misschien dat sommige mensen de brug voor het museum herkennen: inderdaad, er staan ook drie van deze exemplaren (maar dan wat groter) in de Haarlemmermeer. Deze zelfde architect heeft ook het museum ontworpen. Na het museum bezoek was het weer tijd om terug naar Chicago te gaan.

En gisteravond heb ik een schildpad race gezien. Wat? Ja, schildpad race. Een bar hier om de hoek is in de hele stad bekend omdat ze af en toe een schildpad race hebben. Bij elk drankje wat je koopt krijg je lootjes en als jouw lootje getrokken wordt, wordt je gekoppeld aan één van de 6 schildpadden. Als jouw schildpad wint krijg je een t-shirt. Helaas werd geen van mijn lootjes getrokken, maar het was bizar om te zien. Zie ook hiervoor de foto's.

Voor de rest van het weekend weet ik nog niet precies wat ik ga doen, maar in ieder geval niet naar het centrum van de stad. De NAVO bijeenkomst is hier zondag en maandag en men doet heel hard z'n best om mensen uit de stad te krijgen. Straten zijn afgesloten, openbaar vervoer rijdt deels niet, overal politie en veel demonstraties overal. Al een aantal dagen. Veel gebouwen zijn ook gesloten en er waren al extra veiligheidsmaatregelen in mijn universiteits gebouw (ik heb nu 3 pasjes nodig om binnen te komen). Maandag blijf ik dus waarschijnlijk ook thuis werken.

En toen kwam er een olifant met een hele grote snuit.... volgende keer meer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!