nicolevanklink.reismee.nl

Weer thuis

Afgelopen zondagochtend om half 10 stonden we weer op Nederlandse bodem. Twee weken eerder heb ik Arjan van het vliegveld gehaald in Chicago en hebben we samen nog een kleine rondreis gemaakt. Vanuit Chicago zijn we naar Toronto gevlogen. Een wat kleinere stad dan Chicago (al is dat niet zo moeilijk), maar wel erg mooi. Daarna zijn we met de bus naar Niagara Falls gegaan. De watervallen zijn erg mooi. Ik kan me niet voorstellen hoe die man daaroverheen heeft gelopen op een koord, ookal zat ie vast. Het dorpje Niagara Falls (Canadese kant) is een bizar toeristisch gebeuren, met een reuzenrad, midgetgolf baan, waterparadijs, spookhuizen etc. Ultiem Amerikaans-toeristisch. Grappig om te zien, maar goed dat we er maar één dagje waren.

De dag daarna zijn we met de Greyhound bus de grens naar Amerika overgestoken. Iedereen uit de bus, bagage uit de bus, alle papieren weer mee, gesprekje met de douane beambte wat je komt doen, de hele riedel weer. Gelukkig mochten we weer het land in. In Buffalo hebben we een auto gehuurd en zijn terug gereden naar Chicago in twee dagen. Onderweg hebben we nog overnacht in een State Park aan Lake Erie (één van de andere grote meren). In een yurt. Een soort tipi tent, maar dan een beetje anders. Een geraamte met stokken, met een doek erlangs en wat bedden, een lamp en een koelkastje binnenin. En een magentron natuurlijk. Bekijk de foto maar.

De rest van de dagen zijn we in Chicago gebleven en hebben we daar de stad (nog beter) bekeken, zijn nog een dag naar een ander natuurpark geweest met allemaal kloven en heb ik natuurlijk een klein afscheidsfeestje gehouden voor een hoop mensen die ik heb leren kennen daar.

En nu dus weer thuis. Mijn stageverslag(en) nog afronden en voorbereiden op m'n volgende stage, gewoon weer in Nederland.

Iedereen bedankt voor jullie reacties, het was erg leuk om af en toe een berichtje uit Nederland te ontvangen.

Groetjes, Nicole