nicolevanklink.reismee.nl

Montreal!

Afgelopen dinsdag nog op vakantie in Scandinavie en op zaterdag alweer in Canada! Na drie dagen spullen uitpakken, wassen, spullen weer inpakken en iedereen gedag zeggen, ging zaterdagmiddag mijn vliegtuig naar Montreal. Hier zal ik de komende 4 maanden werken aan mijn PhD project. Bij het Montreal Neurological Institute wil ik ervaring opdoen die ik voor mijn onderzoek in Nederland weer kan gebruiken.

Zondag was ik al vroeg wakker door de zon die vol in mijn gezichtscheen. Mijn kamer is vrij kaal en heeft dus ook geen gordijnen. Na een lekkere brunch met mijn huisgenoot ben ik het park rondgelopen op de heuvel waar ik tegenaan woon. Daar is een plateau met een mooi uitzicht over de stad. Vandaag had ik een afspraak met de professor bij de universiteit, maar omdat het een soort feestdag is, waren er verder weinig mensen in het lab. Verder ben ik druk met dingen regelen: een bankrekening, een SIMkaart, gordijnen, etc... Vanaf morgen ga ik echt aan het werk.

Voor zover ik nu heb gezien is Montreal een mooie stad! Het is een stuk kleiner dan Chicago, waardoor het hier goed te doen is om in het centrum te wonen. En de straten zijn hier ook niet zo recht. Dat is ook niet zo raar, want Mont Royal maakt dat veel straten hier slingerend omhoog lopen. Dat maakt de route van het centrum naar mijn huis nog een aardige opgave! Verder valt het op dat de mensen echt overal vandaan komen. Het is natuurlijk zomer, dus er zijn veel toeristen, maar je hoort op straat bijna net zoveel andere talen als Frans of Engels. Officieel is Montreal franstalig, maar zodra men door heeft dat je weinig Frans spreekt, wordt meteen overgeschakeld op Engels. Nog niet echt bevorderend voor mijn Franse taalvaardigheid dus.

Morgen dus echt aan het werk op het lab, en de komende tijd hier meer verhalen over mijn avonturen in Montreal.

PS: de foto's doen het nog even niet geloof ik..

Reacties

Reacties

Denise

Leuk dat je weer een blog hebt! ik ga je zeker volgen! wij zijn net terug uit sri lanka… liefs Denise

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!