nicolevanklink.reismee.nl

Work, work, work!

Bonjours!

Inmiddels zijn we twee weken verder en ben ik goed en wel gesettled in Montreal. Ik heb een telefoonnummer, een bankrekening, een werkplek, én gordijnen op mijn slaapkamer. Maar wat heb ik allemaal nog meer gedaan de afgelopen twee weken? Om eerlijk te zijn heb ik vooral hard gewerkt. Ik ben hier maar vier maanden en in die tijd moet ik een onderzoek opzetten, uitvoeren en een eerste versie voor een artikel af hebben. De meeste mensen zijn hier minimaal 6 maanden voor een project, maar ik wilde niet langer alleen naar Canada. Dus ik moet wat harder werken ;). (Dat is niet helemaal waar; ik had al een onderzoeksplan voor ik hier kwam en ik ben al volledig ingelezen omdat mijn hele PhD over dit onderwerp gaat.) En naast mijn onderzoek hier lopen ook een aantal projecten in Nederland nog door, waarvoor ik een aantal dingen moet regelen.

Maar goed, vooral hard gewerkt dus. Langzamerhand kwamen ook alle mensen van het lab weer terug van vakantie en heb ik iedereen ontmoet. Helaas zit ik niet in de kamer met uitzicht op het football / atletiek stadion

Wink
. Met het lab hebben een aantal keer per week bijeenkomsten waarin patienten, artikelen, of eigen onderzoeken worden besproken en dat is erg leerzaam! Daarnaast werkt eigenlijk iedereen met elkaar samen, waardoor ik dus ook betrokken ben bij de projecten van mijn collega’s.

In de weekenden heb ik wel een beetje de stad verkend. Het eerste vrije weekend heb ik een rondje in de hop-on-hop-off bus gemaakt: lekker fout, maar een fijn verkoelend briesje bovenin de dubbeldekker. En Frank heeft me een rondleiding gegeven door het oude gedeelte van de stad en de haven. Afgelopen weekend was het voornamelijk nat buiten en ben ik niet veel meer buiten geweest dan strikt noodzakelijk was. Ik heb nog een drankje gedaan met drie collega’s en een Hollandse aardappel-gehakt-broccoli ovenschotel gekookt voor mijn Braliaans-Libisch-Palestijnse huisgenoot. Ze zei dat het lekker was, maar het moet toch wat smakeloos geweest zijn als ik haar exotische gerechten proef.

Volgende keer meer!

Ciao!

Reacties

Reacties

Malon

Hee meid!
Leuk om te lezen waar je allemaal mee bezig bent.
Succes en enjoy!

?

Malon

? =

Linda

Hoi Nicole,
Wat een ervaring weer. Super gaaf! En leuk zo op de hoogte te blijven!
Geniet er van en veel succes.
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!