nicolevanklink.reismee.nl

Zon, zee, strand, natuur en (onder en bovenwater)leven!

Nu twee weken in Australie, en de temperatuur begint wat te wennen; ook niet zo moeilijk met elke dag 30 graden en zon. De eerste dag in Cairns zijn we gelijk het Great Barrier Reef op gegaan voor een drie daagse duik trip op een boot. We hebben haaien gezien (die niet gevaarlijk zijn), en grote schildpadden, en heel veel andere visjes en vissen. Je kan wel goed zien dat het rif al vrij veel dood koraal heeft, zonde dat zo’n mooi gebied niet beter beschermd wordt. Maar vooral in de ochtend zon hebben we gave duiken met veel mooie kleuren gemaakt, erg indrukwekkend als een schildpad van bijna 2 meter vlak langs je zwemt.

Daarna zijn we aan onze roadtrip begonnen, die vooral om natuur en water draaide. Van het regenwoud tot de zee, van krokodillen tot heel veel palmbomen. In zee is het niet overal veilig om te zwemmen vanwege dodelijke stinger kwallen, maar genoeg water over om in te plonzen met ook nog kratermeren, meertjes bij watervallen en in dorpen zijn openbare lagunes aangelgd waar je af kan koelen.

Uiteindelijk zijn we tot de Whitsundays gereden, een eilandengroep met tropische stranden. Hier hebben we het mooiste/witste strand ter wereld bezocht met een boottocht en zijn we uit een vliegtuig gesprongen! De parachutes werkten gelukkig goed en het uitzicht was fantastisch!

De eerste 1600km roadtrip zitten er alweer op. Morgen vertrekken we naar de outback, het midden van Australie, om aan het volgende avontuur te beginnen!

Denise

Hoi hoi,

Wat hebben jullie al een gave dingen meegemaakt! En super gave foto's. Bijzonder hoor, zwemmen met schildpadden! Heeeeeeel veel plezier! Maar dat lukt zeker zo te zien!! Xxx