nicolevanklink.reismee.nl

Rock to Water

Vanuit Alice Springs ging onze roadtrip verder, in 6 dagen 2800 km richting het zuiden naar Adelaide. Dit stuk hebben we gedaan met een tour groepje van 20 mensen, in een minibusje door de outback. Alice Springs is misschien een bekende naam, maar het heeft maar 25.000 inwoners en voelt als een (beetje verpauperde) buitenwijk van een Amerikaanse stad. Wat het speciaal maakt, is dat er honderden kilometers rondom echt helemaal niks is: de ‘outback’. Dag één ging over de Stuart Highway naar Kings Canyon. We waren verbaasd over de hoeveelheid bomen en struiken die er nog staan, terwijl de grond rood en droog is. Bij Kings Canyon hebben we een lange wandeling gemaakt, rond en door de Canyon, die erg mooi was!

De volgende dagen hebben we Ayers Rock (Aborignal taal: Uluru) en the Olga’s (Kata Tjuta) bezocht, twee grote rotspartijen in de woestijn. Ook hier hebben we mooie wandelingen gemaakt. ’s Nachts sliepen we op een camping in ‘swags’: stevige ‘legerslaapzakken’ waar je je eigen slaapzak in legt, verder onder de sterrenhemel. Een heel aparte ervaring! Na zonsondergang was het koud, maar de swags hielden ons goed warm. Gelukkig zijn we geen slangen of wilde honden op de camping tegen gekomen! Het blijft natuurlijk Australie... https://www.youtube.com/watch?v=kdihHnaOQsk

Daarna was het nog een heel eind naar het zuiden om bij het water uit te komen. Twee lange dagen in het busje, met een stop in een opaal (edelsteen) mijn-stadje in de woestijn en in de Flinders Ranges, een gebied met ronde grasheuvels. Zo kwamen we vrijdag in Adelaide aan, na een lange trip door heel veel niks, erg indrukwekkende landschappen, en veel wild onderweg: emoes, kamelen, en heel veel kangaroes. Vanuit Adelaide zijn we meteen weer door gegaan naar de volgende bestemming: Barossa Valley. Een paar dagen rustig aan en wijn proeven bij de vele wijngaarden. Later meer!

Denise

Wat een prachtige foto's weer!! Echt gaaf! Geniet er lekker van samen! Liefs, Denise

Laura

Heel tof! Voiral de foto's zijn prachtig :D