nicolevanklink.reismee.nl

Wijn en Kangoeroes

Na de outback zijn we drie dagen gecrashed in de Barossa Valley: een wijnstreek een uur vanaf Adelaide. Ongeveer ¼ van alle Australische wijn wordt hier gemaakt, met als bekendste merk Jacob’s Creek wat je bij alle Appie’s in Nederland kan krijgen. Maar vooral – een hele mooie streek met 80 wijnboeren, waar je bij bijna alle gratis van alles mag proeven. Kortom, daar hebben we ons goed vermaakt...

Daarna zijn we doorgereden naar een berggebied, de Grampians. Hier hebben we vier lange hikes gedaan naar de bergtoppen met enorm mooie uitzichten! In het dorpje waar we verbleven (Halls Gap) waren voor het eerst echt veel kangoeroes. Degene die we tot nu toe gezien hadden lagen dood lang de weg (het meerendeel), of sprongen snel weg als ze mensen hoorden aankomen. In Halls Gap zaten ze echter in grote groepen op alle grasvelden, onder andere achter ons huisje! En je kon tot op 10 meter afstand komen, en ze goed bekijken. Het zijn maar aparte beesten, heel grappig om te zien. En we hebben een kleintje in de buidel zien zitten!

De temperatuur is de laatste dagen wel behoorlijk gedaald. Met een graad of 15 is het veel dagen wel gedaan. Het is hier dan ook te koud voor de tijd van het jaar. Een paar graadjes erbij zou wel lekker zijn, met de komende week de Great Ocean Road op het programma.