nicolevanklink.reismee.nl

Tasmanie en Sydney

Zo, het was al weer een tijdje zonder update van ons, hoog tijd dus voor een verhaaltje en foto’s van onze laatste twee etappes in Australie: Tasmanie en Sydney.

Tasmanie is qua oppervlatke iets groter dan Nederland, maar er wonen maar 600.000 mensen. Bijna de helft hiervan in de hoofdstad Hobart, van waaruit wij onze anderhalve week in Tasmanie begonnen. De eerste dagen begonnen we langs de prachtige oostkust, met hagelwitte stranden in blauwe zee, en ook hier weer mooie rotsen en baaien. Van bovenop een berg hadden we mooi uitzicht over de beroemde ‘Wineglass bay’, natuurlijk zo genoemd vanwege de vorm. En omdat het mooi weer was, hebben we op Tasmanie een paar keer op het strand kunnen zitten.

Daarna zijn we verder het binnenland in gegaan, waar we als mooiste wandeling Mount Cradle opgelopen zijn. Of eigenlijk op geklauterd. Het pad was prima te lopen, tot de laatste halve kilometer, waarin nog 250 meter omhoog geklommen moest worden over grote rotsblokken, zoekend naar een manier om je handen en voeten neer te zetten. Een uitdaging, met een fantastisch uitzicht als beloning. En bovenop met de voeten in de sneeuw!

Verder draait Tasmanie eigenlijk puur om de natuur, van hagelwitte stranden tot bergtoppen. En met zowaar lekker weer erbij voor ons dus een prima anderhalf week. Daarna door naar Sydney, dat is een grote stad. Met veel mooie en hoge gebouwen, veel toeristen, en (om jaloers van te worden) stranden in de stad op maar een half uurtje van het centrum. Geheel passend in Australie hebben we ook zelfs hier nog dieren gespot in het wild: walvissen. Vandaar als toegift en afsluiting van het Australische gedeelte van onze reis, een extra fotoserie van bijzondere dieren in het wild, die we van de bingokaart hebben afgestreept de laatste maanden. Er zijn dus 2 nieuwe foto series!

Denise

Wauwie!! Wat n prachtige foto's weer!! Super mooi. Geniet ervan!!

Sita

Het is iedere keer weer indrukwekkend om jullie verhalen te lezen.
Wat hebben jullie al veel gezien en mee gemaakt.
Veel plezier de komende weken in Nieuw-Zeeland!!

Laura P

Toch n goede beslissing dus om naar tasmanie nog te gaan ;)
Veel plezier in nieuw zeeland!